DECISIONS OF PURCHASE AND CONSUMPTION OF LIGHT NON-ALCOHOLIC BEVERAGES IN THE METROPOLITAN DISTRICT OF QUITO

 

Authors
Pila Tituaña, Alcívar; Freire Muñoz, Irina
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

There’s a problem evidenced in the current increase in mortality due to non-communicable diseases caused by overweight and obesity, that lead the consumer to search for healthier way of life, with low calorie, fat and sugar free diet that has created a massive response from the food industry that offers to the market products specially designed to meet the expectations and specific health and wellness needs of the consumer. The present study aims to clarify how the decisions of purchase and consumption of non-alcoholic light drinks are related to the light lifestyle and the culture of feeling and looking good and how these decisions are manifested in consumers of the city of Quito. Among the results of the study it was possible to demonstrate that the main motivations that influence the purchase and consumption of non-alcoholic light drinks are health and physical and aesthetic wellbeing, although the consumer do not know about the true benefits or damages of these products. This study uses the survey as research technique and corresponds to a quantitative approach with a non-experimental design, transectional temporality and descriptive and correlational scope.
Actualmente existe una problemática evidenciada en el aumento de la mortalidad a causa de enfermedades no transmisibles provocadas por el sobrepeso y la obesidad, por lo que la idea del consumidor de llevar una vida más saludable con alimentación baja en calorías, grasa y azúcares, ha llevado a una respuesta masiva de la industria alimenticia que ofrece productos especialmente diseñados para responder esas expectativas y necesidades concretas de salud y bienestar. El presente estudio se orienta a esclarecer cómo las decisiones de compra y consumo de bebidas light no alcohólicas están relacionadas con el estilo de vida light y la cultura del sentirse y verse bien y cómo se manifiestan estas decisiones en  los consumidores del D.M de Quito. Entre los resultados del estudio se pudo evidenciar que las principales motivaciones que inciden en la decisión de compra y consumo de bebidas light no alcohólicas es la salud y el bienestar físico y estético, aunque desconociendo sobre los verdaderos beneficios o perjuicios de estos productos. La investigación utiliza la técnica de la encuesta y corresponde a un enfoque cuantitativo con un diseño no experimental, temporalidad transeccional y alcance descriptivo y correlacional.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
Repository
Revistas Universidad Tecnológica Equinoccial
Get full text
https://revistas.ute.edu.ec/index.php/economia-y-negocios/article/view/320
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2017 Universidad Tecnológica Equinoccial