Análisis del mercado potencial que requiera los servicios de estética en la ciudad de Quevedo, para 2017

 

Authors
Lozano Guadalupe, Magdalena Nathalia
Format
MasterThesis
Status
publishedVersion
Description

The present research is carried out with the purpose of carrying out a potential market analysis in the aesthetic services in the city of Quevedo, for 2017; A study that has the following objective: to carry out a market research that allows to evaluate the feasibility of creating aesthetic services in the city of Quevedo, for 2017. The methods used in this research are the analytical that serves to raise details, the synthetic that Allows to unify several criteria into a single, deductive starting from general data to deduce assumptions and the inductive that is born from the observation of facts of field research to establish a general principle in market research. In conclusion, it was determined that the main reason for attending an Esthetic Center according to 30 percent of the interviewees are aesthetic treatments; As to the question whether he would be willing to visit a new Aesthetic Center in the city of Quevedo according to 98 percent of the interviewees if they would be willing to visit it, this shows that there is feasibility of realization for the aesthetic services in the city of Quevedo according to Market research carried out.
La presente investigación se lleva a cabo con la finalidad de efectuar un análisis del mercado potencial en los servicios de estética en la ciudad de Quevedo, para el 2017; estudio que tiene el siguiente objetivo: realizar una investigación de mercado que permita evaluar la factibilidad de creación de servicios de estética en la ciudad de Quevedo, para 2017. Los métodos utilizados en esta investigación son el analítico que sirve al levantar detalles, el sintético que permite unificar varios criterios en uno solo, deductivo que parte de datos generales para deducir suposiciones y el inductivo que nace de la observación de hechos de la investigación de campo para establecer un principio general en la investigación de mercado. En conclusión se llegó a determinar que el principal motivo por el que se asistiría a un Centro Estético según el 30 porciento de los entrevistados son los tratamientos estéticos; en cuanto a la pregunta si estaría dispuesto a visitar un nuevo Centro Estético en la ciudad de Quevedo según el 98 porciento de los entrevistados si estarían dispuestos a visitarlo, esto demuestra que existe factibilidad de realización para los servicios estéticos en la ciudad de Quevedo según la investigación de mercado efectuada.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
ESTUDIO DE MERCADO
INVESTIGACIÓN DE MERCADO
FINANCIAMIENTO
SALONES DE BELLEZA
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/8252
Rights
openAccess
License
openAccess