Producción y comercialización de ropa infantil en el mercado local

 

Authors
López Jaramillo, José Andrés; Muñoz Martínez, Xavier Patricio
Format
MasterThesis
Status
publishedVersion
Description

Nowadays, modern companies try to satisfy diverse types of customers by optimizing its resources, being e-commerce a tool to overcome current barriers. It is evident the online market is booming and the likelihood of success in this market is promising. Currently, there is a wide range of products and services through portals that caused both domestic and international access to the world of virtual sales. Similarly, current governmental policies in Ecuador foster the development of productive activities and mechanisms to encourage e-commerce. Based on the aforementioned background, it is necessary to exploit this market by creating a supermarket, without physical branches, selling only through a web page, with delivery in Quito. This idea emerges to provide convenience, speed, quality and good service to the final customer, showing it is not necessary to travel long distances toward a particular establishment. Instead, the customer can just visit the website to find what he or she wants or needs. External forces can affect new businesses initiated in the market, as the proposed here. Therefore, industry, environment and competition analyses are required so that a clear perspective of access probability to the world of virtual sales can be given at the end. The methodology employed to carry out this research includes primary and secondary sources, which allow designing marketing and sale strategies properly. The market assessments permit to gather information to define relevant data regarding real necessity of an online sale service, quantifying satisfaction level and buying habits at the same time. As a final step, a detailed financial evaluation is carried out so that NPV and IRR can confirm profitability of the new business as well as to identify the payback period and sustainability of the investment.
El presente trabajo se desarrolla en base a la elaboración de un plan de negocios para la confección y comercialización de ropa infantil en la ciudad de Quito. La iniciativa nace en las experiencias vividas por los autores, ante la necesidad únicamente satisfecha con productos de procedencia extranjera. Se identificó, caracterizó y cuantifico un segmento de mercado, el cual representa una oportunidad muy interesante para el desarrollo del negocio planteado. Al realizar el análisis del entorno, tanto interno como externo se determinó que, tal como se plantea la idea, la empresa se encuentra en una posición estratégica expectante con respecto a la industria en general y a las empresas locales que representan la competencia directa. La competencia, conformada por otros productores y vendedores de ropa infantil, atienden a distintos sectores de la población con artículos que van desde cualidades sencillas en su confección hasta brillantes diseños llegados desde otras fronteras. La presente investigación permite concluir que no existe una marca nacional que brinde las características específicas que busca el segmento de mercado determinado, y este es el factor clave que hace diferentes a los productos, Hecho en Ecuador con calidad internacional.

Publication Year
2013
Language
spa
Topic
PLANEACIÓN EMPRESARIAL
INDUSTRIA TEXTIL
ROPA INFANTIL
QUITO-ECUADOR
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/6674
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License
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