Education from an emancipated Human Rights vision aimed to children whose parents are imprissoned: an educative experience of “School Support” as part of the Program “Mi otra casa”

 

Authors
Vásquez, Piedad
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

Emancipator education from a human rights approach shows comprehensive and relational child population worked with children of persons in pretrial. With an educational framework and methodological critical ethical-political thinking based on Freire and other Latin American thinkers.A relational approach. It is a humanizing experience not only for kids, children and their families but for everyone involved in this project.
Educación emancipadora desde un enfoque de derechos humanos contexualizados, es decir, integrales y relacionales, trabajado con población infantil de hijos e hijas de personas en situación de prisión. Con un marco pedagógico y metodológico ético-crítico-político basado en el pensamiento de Freire y otros pensadores latinoamericanos. Una metodología relacional. Constituye una experiencia humanizadora no solo para los niños, niños y sus familias sino para todas y todos los involucrados en ese proyecto

Publication Year
2019
Language
spa
Topic
Repository
REVISTAUC
Get full text
https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/pucara/article/view/2565
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2013 info:eu-repo/semantics/openAccess