The development of phonological awareness skills at an early age: Literature review

 

Authors
PARRA BRAVO, PAOLA; Bojorque, Gina Catalina
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

The development of phonological awareness skills at an early age is a fundamental predictor of learning to read and write. The present literature review aimed at providing a general overview about the importance of the phonological awareness development at an early age. In order to do this, relevant literature on phonological awareness skills of children aged four- to six-year-old was collected, analyzed and discussed. The results of correlational and intervention studies described indicate that the stimulation and development of phonological awareness skills at an early age is positively related to the learning of reading and writing.
El desarrollo de las habilidades de conciencia fonológica en edades tempranas es un predictor fundamental del aprendizaje de la lectura y la escritura. La presente revisión bibliográfica tuvo como objetivo brindar una visión general acerca de la importancia del desarrollo de la conciencia fonológica en edades tempranas. Para ello, se recolectó, analizó y discutió literatura relevante sobre las habilidades de conciencia fonológica de niños de cuatro a seis años de edad. Los resultados de estudios correlacionales y de intervención descritos indican que la estimulación y desarrollo de las habilidades de conciencia fonológica en edades tempranas se relaciona positivamente con el aprendizaje de la lectura y la escritura.

Publication Year
2021
Language
spa
Topic
Repository
Revista Universidad de Cuenca
Get full text
https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/pucara/article/view/3973
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2022 PAOLA PARRA BRAVO, Gina Bojorque