Structural model explaination and example for the narrative documentation of artistic and artistic-pedagogic experiences

 

Authors
Moya Méndez, Misael; Choin, David
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

Starting from the current pedagogy, which is approached critically as a mere reference point, in the present article a structural model is presented, explained and exemplified with a view to the narrative documentation of artistic and artistic-pedagogic experiences. Theoretical and methodological orientations directed to consolidate the textual tipology for their legitimization in the academic practice are offered.
A partir de la narrativa pedagógica actual, que se aborda críticamente como mero punto de referencia, se presenta en este artículo un modelo estructural explicado y ejemplificado con vistas a la documentación narrativa de experiencias artísticas y artístico-pedagógicas. Se ofrecen orientaciones teóricas y metodológicas dirigidas a consolidar la tipología textual para su legitimización en la práctica académica.

Publication Year
2018
Language
spa
Topic
Repository
Revista Universidad de Cuenca
Get full text
https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/revpos/article/view/1632
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2018 Revista de Investigación y Pedagogía del Arte