UNA MIRADA CRÍTICA A LA PEDAGOGÍA UNIVERSITARIA

 

Authors
Rodríguez Vargas, Pedro José; Campi Cevallos, Cumandá Fanny; Mazacon Gómez, Martha Narcisa; Galarza Bravo, Francisco Agustín
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

A CRITICAL VIEW TO UNIVERSITY PEDAGOGYLa educación de la personalidad de las nuevas generaciones es el objetivo esencial de las universidades, quienes tienen el encargo social de formar con calidad a los futuros profesionales que harán avanzar la sociedad. Se hace necesario ver como una influencia importante, la dirección del proceso de enseñanza aprendizaje, ya que ello condiciona la valoración del quehacer pedagógico del profesor en el aula, garante primordial de dicho proceso, en el cual la clase es la forma de organización fundamental. Son exigencias de la clase contemporánea para la enseñanza universitaria los concernientes al protagonismo del estudiante en su variabilidad de búsqueda de información y generación de fuentes de conocimientos cada vez más actualizados y novedosos. Estos elementos hacen que el estudiante se convierta en un investigador de sus propios saberes y elabore sus proyectos de aprendizajes.PALABRAS CLAVE: Pedagogía; proceso pedagógico; Universidad.ABSTRACTThe education of the personality of the new generations is the target essential of them universities, who have the commissioned social of form with quality to them future professional that will make advance it society. Is makes necessary see as an influence important, the address of the process of teaching learning, since this conditions the valuation of the work pedagogical of the professor in the classroom, secured primary of said process, in which the class is the fundamental form of organization. This work is intended to assess the educational demands made to the teaching performance from the University and propose its reorganization, enrichment and adaptation to the conditions and characteristics of the contemporary University in the Ecuador. Are requirements of the class contemporary to the teaching University them concerning to the role of the student in its variability of search of information and generation of sources of knowledge each time more updated and novel. These elements make that the student will convert in a researcher of their own knowledge and develop their projects of learning.KEYWORDS: Pedagogy; educational process; University.

Publication Year
2016
Language
spa
Topic
Repository
Revistas Universidad Técnica de Babahoyo
Get full text
http://revista-academica.utb.edu.ec/index.php/pertacade/article/view/2
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2016 Pedro José Rodríguez Vargas, Cumandá Fanny Campi Cevallos, Martha Narcisa Mazacon Gómez, Francisco Agustín Galarza Bravo