EPISTEMOLOGÍA CRÍTICA DE LA EDUCACIÓN: UN ENSAYO DESDE LA PERSPECTIVA NARRATIVA PARA EL APRENDIZAJE

 

Authors
Delgado Mendoza, Hishochy; Mora Marcillo, Priscila Lisbeth; Pesantes Espinoza, Esthefania Anabel
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

CRITICAL EPISTEMOLOGY OF EDUCATION: AN ESSAY FROM THE NARRATIVE PERSPECTIVE FOR LEARNING   RESUMEN En el presente trabajo se da a conocer cómo ha devenido en experiencia significativa el proceso de enseñanza y aprendizaje de la Epistemología desde una perspectiva narrativa. La idea nació por parte de nuestro profesor, quien nos facultó para hacer este ensayo y compartirlo con la comunidad lectora. De ahí que nos desplazamos por el andamiaje teórico, práctico y dialógico de una educación emancipadora y creativa: un vínculo de estudiante y profesor para la colectividad a través del aprendizaje. PALABRAS CLAVE: epistemología crítica; educación; perspectiva narrativa; aprendizaje. ABSTRACT In the present work, it is revealed how the teaching and learning process of Epistemology has become in a significant experience from a narrative perspective. The idea was born by our professor, who empowered us to do this essay and share it with the reading community. Hence, we move through the theoretical, practical and dialogical scaffolding of an emancipatory and creative education: a student-teacher bond for the community through learning. KEYWORDS: critical epistemology; education; narrative perspective; learning.

Publication Year
2018
Language
spa
Topic
Repository
Revistas Universidad Técnica de Babahoyo
Get full text
http://revista-academica.utb.edu.ec/index.php/pertacade/article/view/128
Rights
openAccess
License
Derechos de autor 2018 Hishochy Delgado Mendoza, Priscila Lisbeth Mora Marcillo, Esthefania Anabel Pesantes Espinoza