Comparative analysis of access to health and education in marginalized and isolated farming communities

 

Authors
Herrero-Olarte, Susana
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

Marginalized and isolated communities (CMA) Agricultural Have the Need for policies that consider their own characteristics. This work must define their needs to design political strategies to develop their quality of life. To identify the main problems, I went to 11 countries to do 256 surveys to families in the CMA, 36 interviews to organizations working in CMA and 11 development cooperation projects executed in CMA were analyzed. Access to health and education access was the mail problem to the 3673 of the surveyed population. Then benchmarks in the field of health and education of each CMA with the national average compared. In all cases, the conditions of access to health and education were worse in communities less HIV transmission. For families, the primary cause was poverty. Besides poverty and misinformation, which certainly hinder access to health and education, families are not recognized as holders of rights and therefore cannot serve as such, to the extent that the authorities do not consider as bondholders
Las Comunidades Marginadas y Aisladas (CMA) agrícolas tienen la necesidad de contar con políticas que consideren sus características propias. Es preciso para ello definir cuáles son sus necesidades y por ende priorizar los objetivos de las estrategias políticas a desarrollar para que puedan mejorar su calidad de vida. Para identificar sus principales problemas se acudió a 11 países en los que se realizaron 256 encuestas a familias en las CMA, 36 entrevistas a organizaciones que trabajaban en esas comunidades y se analizaron 11 proyectos de cooperación al desarrollo ejecutados en CMA. El acceso a la salud y a la educación era el principal problema para el 36% de la población encuestada. A continuación se comparan indicadores de referencia en el ámbito de la salud y la educación de cada CMA con el promedio nacional. En todos los casos, las condiciones de acceso a la salud y a la educación eran peores en las comunidades, menos en la transmisión de VIH. Para las familias, la principal causa era la pobreza. Además de la pobreza y de la desinformación, que sin duda dificultan el acceso a la salud y a la educación, las familias no se reconocen como titulares de derechos y por ende no pueden ejercer como tales, en la medida en que no consideran a las autoridades como titulares de obligaciones.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
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Revistas Universidad Tecnológica Equinoccial
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