Competencia en la incertidumbre. Caso de estudio: Docentes de la Escuela de Ingenier?a de Empresa.

 

Authors
Soler Gonz?lez, Rafael
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

The assessment of professors from the Administration School from Chimborazo Polytechnic (ESPOCH) is made by deterministic methods that show the results without exposing the causes of the deficiencies. Regarding the competence for Ecuadorian professors of Higher Education it was carried out an analysis using tools from the Fuzzy Logic, with the purpose of assessing the uncertainty, that the deterministic methods do not take into account. The results of this research led to obtain an assessment of the educators by means of the competence, to refute the use of deterministic methods for this assessment and to take better strategies for the improvement of the academy in the FADE.
La evaluaci?n de los docentes de la Escuela de Ingenier?a de Empresas de la Facultad de Administraci?n de Empresas (FADE) de la Escuela Superior Polit?cnica de Chimborazo (ESPOCH) se efect?a por m?todos determin?sticos que muestran resultados, sin exponer las causas de las deficiencias. Atendiendo a las competencias determinadas para los docentes de la Educaci?n Superior de Ecuador se realiz? un an?lisis utilizando herramientas de la l?gica difusa, con el fin de evaluar las intangibilidades que no consideran los m?todos determin?sticos. Los resultados del trabajo condujeron a obtener una evaluaci?n de los docentes por competencia, a refutar el m?todo determin?stico que se utiliza para la evaluaci?n y a tomar estrategias m?s acertadas para la mejora de la academia en la FADE.
http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2218-36202016000100019

Publication Year
2016
Language
spa
Topic
COMPETENCIAS
M?TODOS DETERMIN?STICOS
L?GICA DIFUSA
Repository
Repositorio SENESCYT
Get full text
http://repositorio.educacionsuperior.gob.ec/handle/28000/4132
Rights
openAccess
License
openAccess