Competencias y formaci?n del periodista en Brasil: pensar a partir de nuevas metodolog?as de ense?anza

 

Authors
Favaro Garrossini, Daniela
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

The hability to articulate graduation disciplines through new learning methodologies based on projects, as Project Based Learning (PBL) and the accomplishment of the researches projects comprises the necessary knowledge bases for the improvement of the learning and teaching relation that is required by the graduating student in an implantation scenery of the new National Curriculum Directives for the Journalism courses in the Brazilian universities. Therefore, in the context of this work, the competences concept is studied as part of a new process, that meets its highest point in the 21st Century, due to the tecnological innovation, Information Technology development and the deep chance in the Brazilian journalist professional practices. Keywords: Project Based Learning; curriculum directives; teaching background; skills; ability; knowledge.
La capacidad de articular disciplinas de grado por medio de metodolog?as de aprendizaje basadas en proyectos como el Project Based Learning (PBL) y el nucleamiento de proyectos de investigaci?n constituyen la base de conocimiento necesaria para la mejora de la relaci?n entre ense?anza y aprendizaje que atienda las competencias requeridas por los egresados en un escenario de implantaci?n de las nuevas Directrices Curriculares Nacionales para la carrera de periodismo, instituidas en universidades de todo Brasil. As?, en el contexto de este trabajo, el concepto de competencias se estudia como parte de un proceso nuevo, que encuentra su cumbre en el siglo XXI, gracias a innovaciones tecnol?gicas, desarrollo del ?rea inform?tica y un profundo cambio en las pr?cticas profesionales del periodista brasile?o.
CIESPAL
http://repositorio.flacsoandes.edu.ec/bitstream/10469/10176/1/REXTN-CH129-21-Kalume.pdf

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
PROJECT BASED LEARNING
EXPERIENCIA EN LA ENSE?ANZA
DIRECTRICES CURRICULARES
COMPETENCIA
HABILIDADES
CONOCIMIENTOS
Repository
Repositorio SENESCYT
Get full text
http://repositorio.educacionsuperior.gob.ec/handle/28000/3247
Rights
openAccess
License
openAccess