Adaptaci?n De Los Medios Tradicionales A La Innovaci?n De Los Metamedios

 

Authors
Campos Freire, Francisco Manuel
Format
Article
Status
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Description

The aim of this study is to observe how the disruptive innovation generated by technologies, processes and information management systems (creation, recovery, traffic, and access), which is implemented through social metamedia on the Web, are adopted by traditional media to rebalance their business models and value-added networks. In the last ten years, print media in Europe have lost more than 50 million copies in daily circulation, and television is suffering from audience fragmentation and loss of advertising sales. Many newspapers around the world have stopped printing and other large media companies have changed hands or undergone major restructuring. The global media industry?s annual growth is expected to be 5.5% until 2018 but digital advertising is estimated at 10.7% per year.
El objetivo de este trabajo es observar c?mo la innovaci?n disruptiva generada por las tecnolog?as, procesos y sistemas de gesti?n de la informaci?n (creaci?n, recuperaci?n, circulaci?n y acceso), que se materializa a trav?s de los metamedios sociales surgidos de la Web, es adoptada por los medios de comunicaci?n tradicionales para reequilibrar sus modelos de negocio y redes de valor. La prensa impresa europea ha perdido en los ?ltimos a?os cerca de 50 millones de ejemplares diarios de difusi?n y la televisi?n est? viendo c?mo se fragmentan sus audiencias y disgregan sus inversiones publicitarias. Muchos diarios dejaron de imprimirse en todo el mundo y otras grandes organizaciones de medios han cambiado de manos o se han sometido a fuertes reestructuraciones. El crecimiento mundial previsible de la industria medi?tica hasta 2018 es del 5,5% anual pero el de la publicidad digital, en cambio, se estima en m?s del 10,7% cada a?o.
Pontificia Universidad Cat?lica Del Ecuador
http://www.elprofesionaldelainformacion.com/contenidos/2015/jul/11.pdf

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
MEDIOS
MEDIOS DIGITALES
METAMEDIOS
TRANSMEDIA
HIPERMEDIA
INNOVACI?N DISRUPTIVA
Repository
Repositorio SENESCYT
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http://repositorio.educacionsuperior.gob.ec/handle/28000/3067
Rights
openAccess
License
openAccess