El pensamiento descolonial: reflexiones finales (Tema Central)

 

Authors
Mignolo, Walter D.
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

The author defines and characterizes de-colonial thought while at the same time posing elements of differentiation of this thought with other dissident and critical ways of thinking generated by modernity. Finally, Mignolo indicates how the university should contribute to the democratic processes in two ways: producing de-colonized thought and building relations between this thought and the de-colonized thought produced outside the university.
El autor define y caracteriza el pensamiento des-colonial a la vez que plantea elementos de diferenciación de éste frente a otros pensares disidentes y críticos generados por la modernidad. Finalmente, Mignolo señala como la Universidad debe contribuir con los procesos democráticos en dos sentidos: produciendo pensamiento des-colonizador y trabajando conjuntamente con el pensamiento des-colonizador fuera de la universidad.

Publication Year
2006
Language
spa
Topic
DESCOLONIZACIÓN
UNIVERSIDADES
PENSAMIENTO CRÍTICO
DESCOLONIZATION
UNIVERSITIES AND COLLEGES
THINKING
Repository
Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar
Get full text
http://hdl.handle.net/10644/2051
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/