Experiencia educativa de la asignatura Farmacognosia en el contexto de la pandemia (Experiencias)

 

Authors
Sülsen, Valeria; Borgo, Jimena; Hernandez, Natalia; Lladró, Lucila; Sgarlata, Tomás; Iglesias, Catalina; Ulloa, Jerónimo Luis; Ouviña, Adriana Graciela; Catalano, Vanina; Redko, Flavia
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

The Covid-19 pandemic has impacted on different educational levels, including university. In this sense, the contents of the classrooms (seminars and practical works) of Pharmacognosy, subject of the eighth semester of Pharmacy studies of the University of Buenos Aires, were adapted to the virtual instance. At the same time, various strategies and the implementation of tools were used to promote communication, active participation of students, understanding of the contents and collaborative work. The results obtained, referring to the implementation of platforms and resources on the issues of extractive processes and phytochemical groups I, are encouraging and demonstrate the interest and participation of the students contributing to the teaching-learning process in the virtual instance.
La pandemia del Covid-19 impactó en los distintos niveles educativos, incluido el universitario. En este sentido, se adecuaron los contenidos de los seminarios y trabajos prácticos de Farmacognosia, materia del octavo cuatrimestre de la carrera de Farmacia de la Universidad de Buenos Aires, a la instancia virtual. A su vez, se recurrió a diversas estrategias e implementación de herramientas para fomentar la comunicación, la participación activa de los alumnos, el trabajo colaborativo y la comprensión de los contenidos. Los resultados obtenidos, referidos a la implementación de plataformas y recursos en los temas de procesos extractivos y grupos fitoquímicos I, son alentadores y demuestran el interés y participación de los alumnos contribuyendo al proceso de enseñanza-aprendizaje en la instancia virtual.

Publication Year
2021
Language
spa
Topic
ENTORNOS VIRTUALES DE APRENDIZAJE
ENSEÑANZA VIRTUAL
ENSEÑANZA SUPERIOR
PANDEMIA COVID-19
FARMACOGNOSIA
VIRTUALITY
Repository
Repositorio Universidad Andina Simón Bolivar
Get full text
http://hdl.handle.net/10644/8309
Rights
openAccess
License
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional