Medición de la Competencia Organizacional “Servicio al Cliente” en una Empresa de Servicios Financieros de Ambato, vista desde los Clientes Externos

 

Authors
Niño Urueña, Laura Carolina
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This research makes reference to the study of the organizational competence known as Costumer Service, seen from the perspective of external costumers, which is fundamental for the Financial Entity, matter of the present study, a credit union from the city of Ambato. The research will take into consideration aspects such as strategy development in procurement of an increased satisfaction quality transferred by the assistance that the organization offers. Organizational competences are abilities, skills or characteristics that people make use of, both in personal and business activities. Since this study is of organizational nature, the purpose is to learn more about how business work alongside with their employees and to be able to upgrade these competences, in a way that whichever direction businesses have, they can offer excellent services to their customers or users.
Esta investigación hará referencia al estudio de la competencia organizacional Servicio al Cliente vista desde los clientes externos, la cual es de suma importancia para la entidad microfinanciera Ambato, en el desarrollo de estrategias para la mejora de la calidad de satisfacción de los clientes en lo referente a la asistencia que reciben. Las competencias organizacionales son habilidades, destrezas o características que tienen las personas con el fin de realizar ciertas actividades tanto personales como laborales, al ser este estudio de carácter organizacional, la intención es que se conozca más acerca de cómo funcionan las empresas a la par de sus colaboradores y poder potencializar estas competencias de manera que hacia donde van enfocados este tipo de negocios, puedan prestar servicios de excelencia a sus consumidores o usuarios.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
PSICOLOGÍA ORGANIZACIONAL
EVALUACIÓN DEL DESEMPEÑO
APTITUD PROFESIONAL
ATENCIÓN AL CLIENTE
AMBATO-ECUADOR
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/3509
Rights
openAccess
License
openAccess