Sistema web para la gestión de servicios de TI y control de responsabilidades para la Multinacional Tigre S.A.

 

Authors
Rosero Hernández, Raúl José; Conde Usca, Jorge Israel
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This project aims to implement a web system for the management of IT services for the multinational company Tigre S. A. This system will allow the company to have a more efficient control over the time of the responses and assignment of responsibilities. Users accessing the different areas of Tigre will be able to request maintenances, installations, or to report incidents and requirements. Once the services have been requested, they will be re-directed to the corresponding area within the IT department. To meet the needs of the company, a software was developed by applying the metrics of the ISO / IEC 20000 quality standards, and using the Scrum methodology to develop the system and the acceptance and quality control tests to evidence the efficiency of the software. The deductive research methodology was applied in this project giving us a multimodal approach (qualitative and quantitative) of the results obtained. It created scales that show the priorities of the requirements and the approximate time to find a solution. This analysis of the requirements allowed us to define the priorities. Moreover, it is possible to determine qualitative metrics on the impact that the software will have in the company by studying the degree of the user is satisfaction.
Este proyecto tiene como finalidad la implementación de un sistema web para la gestión de servicios de TI para la empresa multinacional Tigre S. A., que permitirá tener un control más eficiente en tiempos de respuesta y asignación de responsabilidades. Los usuarios de las diferentes áreas de Tigre podrán acceder al sistema y solicitar un servicio tales como: mantenimiento, instalación o reportar incidentes y/o requerimientos. Cada uno de estos servicios será direccionado al área correspondiente dentro del departamento de sistemas. Para esto, se ha desarrollado un software a la medida de las necesidades de la empresa aplicando métricas de la norma ISO/IEC 20000-1 de calidad, la metodología Scrum para el desarrollo del sistema y las pruebas de aceptación y calidad para evidenciar la eficiencia del software. La metodología deductiva de investigación es la aplicada en este proyecto, la cual ofrece un enfoque multimodal (cualitativo y cuantitativo) de los resultados obtenidos, creando escalas sobre las prioridades de los requisitos y los tiempos aproximados de encontrar una solución y con este análisis cuantitativo de los requerimientos definir prioridades. Por otro lado, se pueden determinar métricas cualitativas del impacto que se va generar dentro de la empresa por medio de un índice de satisfacción de los usuarios.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
SISTEMA INFORMÁTICO
SISTEMAS DE GESTIÓN
GESTIÓN INDUSTRIAL
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/8098
Rights
openAccess
License
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