Plan de negocios para la crianza, producción y comercialización de cuy

 

Authors
Ruiz Montalvo, Santiago Gabriel; Cevallos Dávalos, Cristian Robert
Format
MasterThesis
Status
publishedVersion
Description

The following business plan establishes the profitability of opening a new branch of a beauty and wellness center in the neighborhood of Miravalle in Quito. This plan contains seven chapters that encompass its reason of elaboration, its objectives, its hypothesis and the financial problem resolved throughout this dissertation by financial evaluation of the financial statements in order to conclude whether or not the business plan is worthwhile. The remaining chapters explain the creation of the corporation, its nature and philosophy, corporate governance, geographical location of the branch, functional organigram, as well as its structure. It is important to determine the external environment that depicts the main economic, social and political characteristics of Ecuador. Consequently, the analysis of the market at hand recognizes its segmentation that finalizes in the target and client profile that applies to the present business in relation to a beauty and wellness within the Miravalle location of Quito. After which, a SWOT analysis permits to establish the marketing strategies to apply in the business. It cannot be left aside, to describe the operations and procedures of the beauty and wellness center, its flowcharts and value chain. Finally, the financial analysis of its statements on the present business plan and its 5 year projections allow to determine the internal rate of return and net present value which are considered the key elements to distinguish the profitability of opening a new branch of a beauty and wellness center in Miravalle.
El documento que exponemos a continuación es un plan de negocios elaborado con la finalidad de establecer la rentabilidad de la apertura de una sucursal de un centro de belleza y bienestar en el sector de Miravalle de esta ciudad. Se compone de siete capítulos que comprenden desde la justificación de este proyecto, los objetivos, la hipótesis, la pregunta en el primer capítulo hasta la elaboración de los estados financieros y el análisis que mide la rentabilidad de este negocio en el sexto. Los siguientes capítulos estudian la compañía, su naturaleza, gobierno corporativo, ubicación, organigrama funcional, su estructura. A continuación se ha realizado un análisis macroeconómico de la realidad ecuatoriana. Se estudia al mercado, se establece cuál es el mercado objetivo, el segmento, el nicho para llegar finalmente al target del negocio propuesto. La operación con la descripción de los procesos, los requerimientos e insumos y la cadena de valor que establece este negocio, se analizan en el orden propuesto. Finalmente se ha realizado un análisis financiero, que estudia los supuestos utilizados en el presente plan de negocios, el balance general, el estado de resultados o de pérdidas y ganancias, los flujos proyectados a cinco años, de los cuáles se ha obtenido la tasa interna de retorno y el valor actual neto que son las herramientas utilizadas para la conclusión de la rentabilidad de la apertura de una sucursal de un centro de belleza y bienestar en Miravalle.

Publication Year
2013
Language
spa
Topic
PLANEACIÓN EMPRESARIAL
INDUSTRIA ALIMENTARIA
PRODUCCIÓN AGROPECUARIA
CUYES
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/6367
Rights
openAccess
License
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