Plan de negocios para la producción y exportación de infusiones de té de guayusa a Estado Unidos.

 

Authors
Ríos Pérez, Marylin Yolanda
Format
BachelorThesis
Status
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Description

This document provides information on research conducted to demonstrate the feasibility of implementing a company dedicated to the production and export of Guayusas tea infusions to the United States First, the investigation of the macro environment was done through the PEST analysis, the five forces of PORTER and the matrix of External Factors. With the information obtained the possible opportunities offered were taken by the United States market, the manufacturing industry and Ecuador. In addition, a quantitative and qualitative investigation of the United States market was carried out through surveys of the countrys inhabitants, interviews with experts in quality control, production and evaluation of projects of companies producing tea infusions of diverse Herbs. This allowed finding a business opportunity, selecting the target market through segmentation, and implementing a marketing plan that meets the expectations of the potential consumer about product, price, place and promotion The operational plan helped to formalize the processes that would be carried out, define an organizational structure, develop a mission and vision, all the companys constitution requirements and define the short, medium and long-term objectives of Yumba Cía. Ltda. Finally, a financial analysis was carried out through sales projections, costs, expenses, financial statements, liquidity indexes, leverage, operational efficiency and profitability. This analysis shows a viable project with a net Present Value of $ 120.776,90, a WACC discount rate (11.37 percent) lower than the TIR which is 41,60 percent for the project and 78,83 percent for the investor. The initial investment is $ 109.147,50 and sales revenue allows obtaining a net profit from the first year. It shows that the company gains value over time and is a profitable business turnaround
La elaboración de artesanías en el país es una tradición que se ha mantenido con el pasar de los años, caracteriza e identifica a las culturas autóctonas de Ecuador. Artesanos de diferentes provincias dedican su vida a la elaboración de artesanías utilizando técnicas ancestrales que se han utilizado de generación en generación. Elaborarlas dedica tiempo y su valor es único. AMADA es una empresa que surge de la idea de dar a conocer la cultura ecuatoriana mediante bolsos artesanales hechos en telares, una técnica ancestral que lastimosamente ha ido desapareciendo. Familias de comunidades aledañas de Otavalo buscan la manera de persistir con la tradición. Es por esta razón que los bolsos y carteras tienen historia, la cual será transmitida alrededor del mundo por medio de la marca AMADA. El mercado elegido como primer destino para la exportación de bolsos artesanales es Chile, un país que brinda confianza para todo tipo de negocio por la estabilidad política y económica que ofrece. Los mismos que serán comercializados en Costanera Mall Center, uno de los centros comerciales más visitados en Santiago de Chile. El mercado objetivo son mujeres entre 24 y 35 años de edad que buscan exclusividad en sus productos. AMADA tiene visión, misión y objetivos claros, alcanzables y medibles. Trabaja con un equipo de trabajo comprometido con sus labores para garantizar efectividad y viabilidad del negocio. Con el análisis financiero se demuestra que el negocio es rentable a partir del año tres.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
PLANEACIÓN EMPRESARIAL
PRODUCCIÓN ALIMENTARIA
EXPORTACIONES
GUAYUSA

ECUADOR-ESTADOS UNIDOS
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/7830
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openAccess
License
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