Producción musical del tema Come Together de la artista Ana

 

Authors
Verdezoto León, José David
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This project consists in the production of the remake of the song "Come Together" by The Beatles, with the aim of merging musical styles from different places and times, using ska as a starting point for the fusion of both genres. Analyzing the song "Date Rape" as musical reference, an investigation was made about its sound, instrumentation and microphones. This theme was considered as key point in the final sound of the production of the song "Come Together". The band was contacted, along the pre-production process began. The theme was initially developed on humming a rhythmic basis of ska punk. Once assembled the subject was recorded the corresponding models, which allowed to take into account several aspects could be improved with respect to instrumentation and sonority; culminating the pre-production phase. The recording was done in five hours for each musical instrument, these hours were distributed in ordered sessions, previously stipulated as follows: drums, bass, guitar, winds and vocals. The post production proceeded with the processes of editing, mixing and mastering, always taking as anchor the sonority of the musical reference, to culminate the project with the desired sound. Finally, the art was designed to demostrates the fusion of styles and colors, using pictures which symbolize the racial union between whites and blacks. The project concludes with the fusion of the genres Ska-punk, managing to give freshness to a theme with great emphasis within the industry, thus reaching the ears of a new musical scene.
Este proyecto consiste en la producción del remake de la canción "Come Together" de la banda The Beatles, con el objetivo de fusionar estilos musicales provenientes de diferentes lugares y épocas, utilizando el ska como punto de partida para la fusión de ambos géneros. Analizando la canción "Date Rape" como referencia musical, se realizó una investigación acerca de su sonido, instrumentación y microfonía. Este tema se consideró como punto clave en la sonoridad final de la producción del tema “Come Together”. Se contactó a la banda, junto con los cuales se empezó el proceso de preproducción. El tema se desarrolló inicialmente sobre el tarareo de una base rítmica propia del ska punk. Una vez ensamblado el tema se procedió a grabar las maquetas correspondientes, las cuales permitieron tomar en cuenta varios aspectos en los que podía mejorarse con respecto a instrumentación y sonoridad; culminando así la fase de pre producción. La grabación se realizó en un tiempo de cinco horas para cada instrumento musical, estas horas se las distribuyeron en sesiones ordenadas, previamente estipuladas de la siguiente manera: batería, bajo, guitarra, vientos y voces. La post producción procedió con los procesos de edición, mezcla y masterización, tomando siempre como ancla la sonoridad de la referencia musical, para culminar el proyecto con el sonido deseado. Finalmente, se diseñó un arte que demuestra la fusión de estilos y colores, utilizando cuadros que simbolizan la unión racial entre blancos y negros. El proyecto concluye con la fusión de los géneros Ska-punk, consiguiendo darle frescura a un tema con gran realce dentro de la industria, llegando así a los oídos de una nueva escena musical.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
PRODUCCIÓN MUSICAL
SKA
THE BEATLES
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/8615
Rights
openAccess
License
openAccess