"Campaña publicitaria para la Compañía Seguros Pichincha, dirigida a los clientes que visitan las agencias del Banco Pichincha a nivel nacional"

 

Authors
Alarcón Cedeño, Miguel Ángel
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This work arose based on the realization of an advertising campaign to secure Pichincha, for which began collecting information and analyzing it is presented below. First they began to structure the theoretical framework necessary information to complete the project important aspects such as: What is life insurance, which is advertising, which is a market research steps for conducting an advertising campaign among others. Second was taken into account the country's economic macro level important issues such as: GDP, a trend of life insurance and general insurance, insurance growth, the political, economic, social and technological. Third all the information about the company as are the companys history, values, philosophy, products, sales and service points, direct competition, segmentation, customer profiling. Fourth was made a strategic marketing plan which translated all the information about the company on key pieces to create strategies….
El presente trabajo realizado surgió en base a la realización de una campaña publicitaria para seguros pichincha, para lo cual se comenzó a la recopilación de información y análisis de la misma que se presenta a continuación. Primero se comenzó a estructurar el marco teórico con información necesaria para realizar el proyecto aspectos importantes como: Que son los seguros de vida, Que es publicidad, Que es una investigación de mercados, pasos para la realización de la campaña publicitaria entre otros. Segundo se tomó en cuenta el ámbito macro económico del país aspectos importantes como: el PIB, tendencia de los seguros de vida y seguros generales, crecimiento de los seguros, los aspectos político, económico, social y tecnológico….

Publication Year
2012
Language
spa
Topic
PUBLICIDAD
SERVICIO AL CLIENTE
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/3399
Rights
openAccess
License
openAccess