Percepciones docentes sobre los niños con epilepsia en el aula

 

Authors
Andrade Dueñas, María Carmen
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The perceptions and behaviors of the classroom teacher are extremely important, and they determine to a great extent whether epileptic children receive adequate treatment. Additionally, the demeanor of teacher is reflected in the other students’ reactions to the illness. The main goal of this research project is to gain an insight into the experiences of four public school teachers when working with epileptic students, and the strategies they apply in the classroom when working with these students. The present paper is based on three studies conducted in different countries, each with the goal of uncovering the learnings and perceptions of classroom teachers with respect to epileptic male and female students. The paper also delves into the legal framework by which the Ecuadorian Ministry of Education ensures that students with epilepsy are included in the regular classroom…
Las percepciones y las acciones de los docentes en el aula son de suma importancia, de ellas depende que los niños con epilepsia sean tratados de manera adecuada. Las acciones de los docentes se reflejan también en reacciones de los demás niños frente a la enfermedad. El objetivo principal de esta investigación es conocer cuáles son las percepciones de cuatro docentes de instituciones educativas fiscales sobre la epilepsia, sus experiencias y las estrategias que siguen en clase para el trato a los niños mencionados. Para el presente trabajo se tomaron como referencia tres estudios que se realizaron en países diferentes, con el propósito de conocer los conocimientos y las percepciones de los docentes frente a los niños y niñas con epilepsia. En esta investigación se mencionan además las leyes por las cuales el Ministerio de Educación se rige para que los niños y niñas con epilepsia puedan ser incluidos dentro de un aula de clase regular…

Publication Year
2014
Language
spa
Topic
DOCENCIA
EXPERIENCIA DOCENTE
EPILEPSIA
INCLUSIÓN EDUCATIVA
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/2957
Rights
openAccess
License
openAccess