Gestión estratégica de la comunicación para la prevención de crisis en la empresa Vmcreaciones

 

Authors
Valle Mayorga, Christian Alberto
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This thesis seeks to establish Strategies for Crisis Prevention through the communication to improve the image and enhance the tools and communication channels in the company (VMCreaciones) using new technologies (ICT) in the involvement of the people interested in the proper fulfillment of the objectives of the company. VMCreaciones is a company dedicated to the manufacture of garments for men, women and children. VMcreaciones is a company that is in the national market for five years. Also the company works with raw material like cotton, lycra fabric, that comes from Colombia. Since its existence in the Ecuadorian market is barely 5 years and stems from an entrepreneurial idea VMCreaciones not have academic management and communication trained to handle internal and external problems, despite the years of existence of the mark yet there are flaws in the culture and image of the company which may affect its growth potential. From this background we proceeded to perform a communication research to determine the needs and expectations of its various strategic audiences in order to define communication strategies for crisis prevention and raise a proposal that projects like the company positively.
El presente trabajo busca establecer Estrategias para la Prevención de Crisis de comunicación que mejore la imagen y potencie los canales y herramientas de comunicación de la empresa VMCreaciones utilizando las nuevas tecnologías (TIC) en el involucramiento de los Interesados para el cumplimiento adecuado de los objetivos de la empresa. VMCreaciones es una empresa dedicada a la confección de prendas de vestir para hombres, mujeres, niños y niñas la cual va 5 años en el mercado nacional. Trabaja directamente con materia prima de Colombia en tela licra y algodón. Debido a que su existencia en el mercado ecuatoriano es de apenas 5 años y nace de una idea emprendedora, VMCreaciones no cuenta con el manejo de comunicación académico y capacitado para manejar problemas internos y externos, a pesar de los años de existencia de la marca aún existen falencias dentro de la cultura e imagen de la empresa lo cual puede afectar a su crecimiento potencial. A partir de estos antecedentes se procedió a realizar una investigación de comunicación para determinar las necesidades y expectativas de sus diferentes públicos estratégicos, con el fin de definir estrategias de comunicación para la prevención de crisis y plantear una propuesta igual que proyecte positivamente la empresa.

Publication Year
2016
Language
spa
Topic
GESTIÓN ESTRATÉGICA
COMUNICACIÓN
PREVENCIÓN-CRISIS
EMPRESA VMCREACIONES
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/5575
Rights
openAccess
License