Plan de negocios para la comercialización y pintado (plastidip) en carrocerías de vehículos en el norte de Quito

 

Authors
Salmanzadeh Belón, Naim Mahmud
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present business plan proposes commercialization and painting, using plastidip, in the northern area of the city of Quito. Different analyzes were carried out to verify the feasibility of the project, starting with an analysis of the industry, market research, a marketing mix, an organizational structure was made and finally a financial evaluation. The idea of this business originates from the limited innovation that has occurred in the industry and the little effort to provide new services in the Ecuadorian market. The business plan proposes commercialization and painting of vehicles with a removable paint called plastidip, which has unique characteristics and can be easily differentiated from traditional car paint. In the marketing plan, an objective market was established that is intended for the north of Quito, and only for people who have a vehicle at their disposal. Special emphasis is focused on the promotions and the entry strategy, because they try to introduce a new product to the market. The company will be created as a limited company, because it is ideal for small organizations and there will be only one associate. The feasibility of the project is verified by making financial projections for 5 years and it is evaluated with several financial tools.
El presente plan de negocio plantea la comercialización y pintado, usando plastidip, en la zona norte de la ciudad de Quito. Se realizaron distintos análisis para comprobar la viabilidad del proyecto, comenzando por un análisis a la industria, una investigación de mercado, un mix de marketing, se realizó una estructura organizacional y finalmente una evaluación financiera La idea de este negocio surge de la poca innovación que se ha dado en la industria y el poco esfuerzo por brindar nuevos servicios en el mercado ecuatoriano. El plan de negocios plantea la comercialización y el pintado de vehículos con una pintura removible llamada plastidip, que tiene características únicas y que se puede diferenciar fácilmente de la pintura tradicional. En el plan de marketing se fijó un mercado objetivo que está dirigido al norte de Quito y solo para personas que cuenten con un vehículo a su disposición. Se hace un énfasis especial en las promociones y en la estrategia de entrada, porque se intenta introducir al mercado un producto nuevo. La empresa será creada como una compañía limitada, debido a que es ideal para organizaciones pequeñas y solo habrá un solo socio. La viabilidad del proyecto se pone a prueba realizando proyecciones financieras a 5 años y es evaluada con varias herramientas financieras.

Publication Year
2018
Language
spa
Topic
INDUSTRIA AUTOMOTRIZ
MANTENIMIENTO Y REPARACIÓN
QUITO-ECUADOR
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/10118
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