Plan de negocios para la exportación de frituras congeladas de malanga a Miami-Florida

 

Authors
Jaramillo Espinosa, María Belén
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present business plan raises the export of frozen malanga chips to Miami - Florida. The business concept flourishes based on the demand that exists in the international market for the consumption of tubers. The main idea of the business is to provide a different product, focused on a segment of the Latino population in Miami, of men and women between 25 and 60 years of age, mainly people from: Costa Rica, Dominican Republic, Cuba and Venezuela. A market analysis was carried out to acquire relevant data of the preferences and tastes of the customers in order to improve and promote strategies to attract the target market. The differentiation will be the general marketing strategy, Malanga Tropic seeks to create a competitive advantage that helps implement characteristics that other tubers exporting companies do not have. To begin with the development of the project, the investment is USD 36,412 dollars and is backed with 40 percent equity and 60 percent debt, with an active interest rate of 11.83 percent according to the figures exposed by the Central Bank. Conducting a financial study, the viability of the business plan was diagnosed, which has an attractively high investment, since it has a NPV of $ 20,958 and a TIR of 20, 85 percent.
El presente plan de negocios plantea la exportación de frituras congeladas de malanga hacia Miami - Florida. El concepto del negocio florece a partir de la demanda que existe en el mercado internacional por el consumo de tubérculos. La idea principal del negocio, es brindar un producto diferente, enfocado en un segmento de la población latina en Miami, de hombres y mujeres entre 25 y 60 años de edad, principalmente a personas provenientes de: Costa Rica, República Dominicana, Cuba y Venezuela. Se ejecutó un análisis de mercado para adquirir datos relevantes de las preferencias y gustos de los clientes a efecto de ailadir e impulsar estrategias para atraer al mercado meta. La diferenciación será la estrategia general de marketing, "Malanga Tropic" busca crear una ventaja competitiva, que ayude a implementar características que las demás compañías exportadoras de tubérculos no poseen. Para empezar con el desarrollo del proyecto la inversión es de $36.412 dólares y está respaldada con 40 porciento de capital propio y 60porciento deuda, con una tasa de interés activa de 11,83 porciento acorde a las cifras expuestas por el Banco Central. Realizando un estudio financiero, se diagnosticó la viabilidad que el plan de negocio presenta, el mismo que tiene una inversión atractivamente alta, ya que presenta un VAN de $20.958 y TIR de 20, 85 por ciento.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
COMERCIO EXTERIOR
EXPORTACIONES
ALIMENTOS CONGELADOS
ECUADOR
ESTADOS UNIDOS
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/7872
Rights
openAccess
License
openAccess