Plan de negocios para la implementación de un camper que comercializa paquetes de viaje en las playas de Esmeraldas y Manabí

 

Authors
Landázuri Galarza, Paola Michelle
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This document presents the study for the implementation of a touristic business plan, which sells travel packages developed in a mobile camper situated in the less popular beaches of Esmeraldas and Manabí. The focus of this business is to offer the tourists an alternative option for vacationing, where they can enjoy with family or friends a day in the beach with all included, like: transport, feeding, recreational activities and lodging. The investigation analyze the external environment of the project for verifying the advantages of the country and disadvantages, as well the Porter Competitive Analysis is done for verifying that the project can be able to be created. The type of client for the business has been defined also by taking into consideration the opinion from experts in the topic and through the result of the polls that were made in the cuantitative analysis. Finally viable objectives and strategies that could be implemented according to the business philosophy planted and a financial analysis for determine its factibility and viability is elaborated for verifying the success that the proyect will have.
En este documento se presenta el estudio para la implementación de un plan de negocios turístico, que comercializa paquetes de viaje el cual se desarrolla en un camper móvil en las playas que no son muy frecuentadas de Esmeraldas y Manabí. El giro del negocio se concentra en ofrecer al turista una opción alternativa para vacacionar, donde pueda disfrutar con familiares o amigos de un día en la playa con todo incluido, es decir, transporte, alimentación, actividades recreativas y alojamiento. El trabajo de investigación analiza los entornos del proyecto para verificar las ventajas y desventajas de las condiciones del país donde se piensa desenvolver el proyecto, así como el análisis de competitividad de Porter que puede disponer el proyecto. Por otra parte también, se definió el tipo de cliente al cual dirigirse, tomando en cuenta la opinión de expertos en el área de hotelería y turismo, así como el resultado de las encuestas presentadas. Finalmente se estructuraron objetivos y estrategias factibles que se pueden implementar acorde a la filosofía empresarial planteada y un análisis financiero para determinar su factibilidad y viabilidad.

Publication Year
2018
Language
spa
Topic
INDUSTRIA TURÍSTICA
PRODUCTOS TURÍSTICOS
ESMERALDAS-ECUADOR
MANABÍ-ECUADOR
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/9128
Rights
openAccess
License
openAccess