Motion graphics promocional del hostal “La Casa Sol” de la ciudad de Quito

 

Authors
Quintanilla Castillo, Juan Carlos
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The main objective of this Project is to disseminate, through a promotional video, the appeal of millennial identity and cultural value of The Casa Sol Hostel (Hostal La Casa Sol). The story is about a young European tourist arriving for the first time in Quito, Ecuador, who is depressed by her mundane work life, until suddenly everything changed when she involved in the Andean Experience and mysticism of the hostel. The project was technically elaborated through multiple possibilities offered by digital animation through Motion Graphics, in which they recreate the following: Elements, shapes, colors, effects and transitions that interact creatively and dynamically, resulting in a message that allows mass communication through internet sites and social networks. It is a message in which, also, manifest the Andean ancestral wealth and highlights the importance of tourism as integration between different cultures. In the beginning, research was based on interviews, books, and the evaluation of related projects in digital animation. A complete photographic record was later recorded of the hostel and the pre-Colombian Art Museum Casa del Alabado, documentation that signified a valuable contribution to the project.
El objetivo primordial del presente proyecto es difundir mediante un video promocional, el atractivo de identidad milenaria y de valor cultural del Hostal La Casa Sol, la historia trata de una joven turista europea que llega por primera vez a Quito, Ecuador; ella está deprimida por la vorágine de sus días en su vida laboral, hasta que, de pronto todo cambia, cuando se encuentra envuelta en la experiencia andina y mística del hostal. El proyecto se elaboró técnicamente, a través de las múltiples posibilidades que ofrece la animación digital en Motion Graphics, en el cual se recrean: Elementos, formas, colores, efectos y transiciones que interactúan de manera creativa y dinámica. Como resultado, un mensaje que permite comunicarse de manera masiva mediante sitios de internet o redes sociales. Mensaje que, además, manifiesta la riqueza ancestral andina y, resalta la importancia del turismo como integración entre culturas diferentes. Al principio se levantó una investigación en base a entrevistas, libros y a la evaluación de proyectos relacionados en animación digital, luego se procedió a un registro fotográfico completo del hostal y del Museo de arte precolombino Casa del Alabado, documentación que significó un valioso aporteal proyecto.

Publication Year
2018
Language
spa
Topic
MOTION GRAPHICS
SERVICIOS DE HOSPEDAJE
TURISMO
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/8802
Rights
openAccess
License
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