Plan de negocio para la comercialización de un sistema de administración de casa inteligente mediante dispositivos móviles en la ciudad de Quito

 

Authors
Avilés Proaño, Kevin Patricio
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

In this Project is the detailed business plan for the commercialization of a system of smart home management using mobile devices in Quito. This system has the name of smart home or Demotic because it can control different devices that can integrate with the system. The company will be located in the Metropolitan District of Quito, will seek as customers who are people with a high middle stratum - high, having own homes and invest in technology. People looking for new ways to improve your lifestyle, whether in the home safety, comfort and entertainment to provide them. The company focuses on the current needs of people, as through home automation and smart home more easily occurs when the user control your home and manage to satisfy the consumer needs at home. The product is the smart home system, which is not only controlling security at home or entertainment center, is the integration of all devices; whether safety, comfort, entertainment, energy saving and communication, and the capacity of controlled from a single device or by the application smartphone. The initial investment for the implementation of the project is USD $ $72.969,25 of which, 50,8% will come from capital of owner and the remaining 49,2% will be form debt. The project is financially rewarding as it has a net present value of USD $ 20.040,46 and an Internal Rate of Return of 28,52% and a recovery time of 5 years.
En este proyecto se detalla el Plan de Negocio para la comercialización de un sistema de administración de casa inteligente mediante dispositivos móviles en la ciudad de quito. Este sistema tiene el nombre de Domótica o casa inteligente, ya que puede controlar diferentes dispositivos que se integren con el sistema. La empresa se localizará en el Distrito Metropolitano de Quito, se buscará a los clientes que sean personas con un estrato medio alto - alto, que tengan viviendas propias e inviertan en tecnología. Las personas buscan nuevas formas de poder mejorar su estilo de vida, ya sea en la seguridad de su hogar, el confort o el entretenimiento que les brinde. La empresa se enfoca en las necesidades actuales de las personas, ya que mediante la domótica o casa inteligente se da mayor facilidad al usuario al momento de controlar su casa y lograr satisfacer necesidades que el consumidor tiene en el hogar. El producto es el sistema de casa inteligente, que no solo es controlar la seguridad de la casa o el centro de entretenimiento, es la integración de todos los dispositivos, ya sean de seguridad, confort, entretenimiento, ahorro de energía y comunicación, y poder controlarlos desde un solo dispositivo o mediante la aplicación del Smartphone. La inversión inicial para la implantación del proyecto es de USD $72.969,25 de lo cual, 50,8% provendrá de capital propio y el 49,2% restante será de financiamiento. El proyecto es financieramente rentable ya que tiene un Valor Actual Neto de USD $20.040,46 y un TIR DE 28,52%, y un tiempo de recuperación de 5 años.

Publication Year
2016
Language
spa
Topic
COMERCIO
INGENIERÍA DE SOFTWARE
TECNOLOGÍA
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
Get full text
http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/5030
Rights
openAccess
License
openAccess