Plan de negocios para la creación de una empresa de publicidad exterior e imagen corporativa en la parroquia Tumbaco del cantón Quito

 

Authors
Sotomayor Jara, José Eduardo; Lanchimba De La Cruz, Miguel Eduardo
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The service of outdoor advertising and corporate image in the Tumbaco parish of the canton Quito, is an idea that was born with the purpose of providing to the companies. SMEs and businesses in general effective advertising solutions and that these help achieve the results of possession and loyalty of customers towards a product, service, brand or company. This proposal is intended to reduce unnecessary expenses in traditional advertising and old- fashioned in the market, it is proposed to innovate ideas, alternatives, products and campaigns developed based on the corporate image of each company, seeking to gain better acceptance from the public. Descriptive research was used, a sample of the business universe, of the province of Pichincha and the canton of Quito was defined. Identifying a probabilistic and stratified sample from which sufficient data were obtained to project to the possible future of the company. The objective of the study is also focused on the feasibility and assurance that the investment will have the results required by the designer, and this was indicated by the flows and projections provided by the collection of financial numerical information of the project.
El servicio de publicidad exterior e imagen corporativa en la parroquia Tumbaco del cantón Quito, es una idea que nace con el fin de proveer a las empresas. Pymes y negocios en general soluciones de publicidad efectivas y que estas ayuden a conseguir los resultados de posición y fidelización de los clientes hacia un producto, servicio, marca o empresa. Esta propuesta tiene plena intención de disminuir los gastos innecesarios en publicidad tradicional ya pasada de moda en el mercado, se propone innovar ideas, alternativas, productos y campañas desarrolladas en base a la imagen corporativa de cada empresa, buscando ganar mejor aceptación de parte del público. Se utilizó la investigación descriptiva, se definió una muestra del universo empresarial, de la provincia de Pichincha y del cantón Quito. Identificando una muestra probabilística y estratificada de la que se obtuvo los datos suficientes para proyectarse al posible futuro de la empresa. El objetivo del estudio también está enfocado en la viabilidad y la garantía de que la inversión tendrá los resultados requeridos por el proyectista, y así lo indicaron los flujos y proyecciones arrojados por la recopilación de la información numérica financiera del proyecto.

Publication Year
2017
Language
Topic
Plan de Negocios
Gestión de Empresas
Publicidad
Repository
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http://hdl.handle.net/123456789/36
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openAccess
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