Diseño de manual de identidad para el observatorio de comercio exterior e inversión extranjera

 

Authors
Dávila, Diego F.
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present research work deals with the identity design for the Observatory of Foreign Trade and Foreign Investment of the University of Otavalo, which at the moment has taken a lot of importance in the business world; this is why this project tries to demonstrate the importance of the corporate image to contribute in the positioning of a company, demonstrating the limited development that is obtained when this tool is misused and from there eliminate the weaknesses generating a solution that it provides to the Observatory of Foreign Trade and Foreign Investment of the University of Otavalo. The main objective of the research is to design an identity manual for the creation of a corporate image in the Observatory of Foreign Trade and Foreign Investment of the University of Otavalo, for which concepts and theories that support the importance of this topic are investigated. The development of this research is a process based on methods and techniques such as observation, analysis and synthesis and theoretical foundation; also served on the use of tools such as surveys and interviews can provide significant actual data that help identify important issues that support the need for the project.
El presente trabajo de investigación trata sobre el diseño de un manual de identidad para el Observatorio de Comercio Exterior e Inversión Extranjera de la Universidad de Otavalo, teniendo en cuenta la importancia que ha tomado este tipo de organización en el mundo empresarial; es por esto que con este proyecto se trata de demostrar el valor que tiene la imagen corporativa para contribuir en el posicionamiento de una empresa, manifestando el limitado desarrollo que se obtiene cuando esta herramienta es mal utilizada y a partir de ahí eliminar sus debilidades, generando una solución que proporcione al Observatorio de Comercio Exterior e Inversión extranjera de la Universidad de Otavalo, un posicionamiento estratégico. El principal objetivo de la investigación es diseñar un manual de identidad para la creación de una imagen corporativa del Observatorio de Comercio Exterior e Inversión Extranjera de la Universidad de Otavalo, para lo cual se investigan conceptos y teorías que respaldan la relevancia de este tema. El desarrollo de la investigación sigue un proceso basado en la fundamentación teórica, usando métodos y técnicas como la observación, la entrevista, encuestas, que permiten obtener datos que ayudan a identificar problemas que respaldan la necesidad de la realización del proyecto.
Universidad de Otavalo

Publication Year
2019
Language
spa
Topic
Diseño de manual
Identidad
Observatorio
Inversión extranjera
Manual de identidad
Repository
Repositorio Universidad de Otavalo
Get full text
http://repositorio.uotavalo.edu.ec/handle/52000/198
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/