Campaña de comunicación global para una institución financiera

 

Authors
Erazo Herrera, Mylene Grace
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present study is based on a Financial Institution regulated by the Banking Superintendency and Insurance of Ecuador. Its trajectory in time has led it to develop and become a benchmark in Ecuadorian society, especially when the institution has a relevant participation in the financial sector. The lifetime of the Financial Institution has been characterized by the financial strength and sound management with senior management, which has managed to cope with all sorts of contingencies, from physical, natural, economic and political disasters. For this it is necessary to generate a global communication project, in terms of internal and external communication to get find de the best ways to manage good communication between management, employees and strategic partners and also other stakeholders for a better understanding of the activities carried out between different areas of the institution, as the vice, divisions and departments, in order to reflect them positively in the different audiences. As stated in the Vision of the institution, ´staff development´ is one of its goals; therefore, in this study has been created strategies for internal and external communication, so that employees are kept informed about the activities of the institution, which in turn, it will create customer confidence and also in the rest of its strategic allies
El presente estudio está basado en una Institución Financiera regulada por la Superintendencia de Banco y Seguros del Ecuador. Su trayectoria en el tiempo la ha llevado a convertirse y constituirse en un referente en la sociedad ecuatoriana, más cuando la Institución Financiera tiene una participación relevante del sector Financiero del medio. El tiempo de vigencia de la Institución Financiera se ha caracterizado por la solidez financiera y administrativa con una alta gerencia, que ha sabido sobrellevar todo tipo de contingencias, desde catástrofes físicas, naturales, económicas y políticas. Para esto es necesario generar un proyecto comunicacional global, en términos de comunicación interna y externa que consiga encontrar los mejores mecanismos para manejar una buena comunicación entre los directivos, empleados y stakeholders y demás aliados estratégicos, para un mejor entendimiento de las actividades que realizan las diferentes áreas de la institución como las vicepresidencias, direcciones y departamentos, para que este conocimiento se vea reflejadas de manera positiva en los distintos públicos. Como consta en la Visión de la Institución, el „desarrollo del personal‟ es una de sus metas, por lo tanto, en este trabajo se han creado estrategias de comunicación interna y externa para que los funcionarios se mantengan informados sobre las actividades que realiza la institución, que a su vez creará confianza en los clientes y en el resto de sus aliados estratégicos

Publication Year
2014
Language
esp
Topic
Comunicación Organizacional
Planificación Empresarial
Recursos Humanos
CIENCIAS SOCIALES
COMERCIO
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2735
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/