Plan de negocios: Conjunto Habitacional "Vista Aurora"

 

Authors
Torres Paucar, Myriam Alexandra
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This document is a Business Plan for Vista Aurora Residential Development. Following a macroeconomic analysis, a situational diagnosis has been made of the property market in the city of Quito and specifically in the nearby Cumbayá valley, where Vista Aurora is located. This analysis throws up parameters that reveal the market situation, such as local supply and demand, and the income of potential customers, along with their needs and priorities when purchasing housing. A technical, architectural analysis has also been conducted, reviewing functional, formal and technical traits. This analysis is furthermore the basis for a financial study, which defines the static and dynamic profitability of the project and then puts forward action strategies, such as the advertising and marketing of the product, project management and a study of the legal framework. The business plan ends with an exploration of the assumptions and risks entailed in the progress towards the objective, examining how these could be mitigated should they arise so as to be able to assure accomplishment of the expected result.
Este documento es un Plan de Negocios Inmobiliarios de El Conjunto Habitacional “Vista Aurora”. Partiendo del análisis macroeconómico se realiza el diagnóstico situacional del mercado inmobiliario en la ciudad de Quito y específicamente en el Valle de Cumbayá, donde se encuentra ubicado el Proyecto Vista Aurora. De este análisis se ha sacado los parámetros que nos permiten entender la situación del mercado, oferta-demanda del sector, los ingresos de los potenciales clientes, sus necesidades y prioridades cuando van a adquirir una vivienda. También se hace un análisis técnico arquitectónico, en el que se revisa sus características funcionales, formales y tecnológicas. Partiendo de este resultado se hace un estudio financiero que define la rentabilidad estática y dinámica del proyecto y luego plantea estrategias de acción como son publicidad y mercadeo del producto, la gerencia del proyecto y por último el estudio del marco legal. Para concluir este plan se realiza el análisis de supuestos y riesgos frente a la consecución del objetivo y como mitigarlos en el caso de que se presenten, para así obtener el producto esperado.

Publication Year
2010
Language
esp
Topic
Industria de la Construcción
Proyectos de Vivienda
CIENCIAS SOCIALES
HISTORIA ECONÓMICA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/23000/100
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/