Centro Cultural Comunitario "La Playita" arquitectura y continuidad del paisaje

 

Authors
Salazar Guerrero, Fredy Mario
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This research is to architecture as one of the fundamental support of the relationship between culture and nature, where the architecture was created from the universal; as imitation and running of the natural elements. Undoubtedly, the architecture creates places of refuge and integration, where people can develop different activities to improve their intellect and cultural identity. The Community Cultural Center "La Playita" answers these activities with the goal to develop an architecture that maintains the current condition of the natural environment and the status of integration through the continuity of the landscape, development and potential of the patrimony qualities of the Camuendo community. The achieve this; this project proposes multiple opportunities for cultural and educational integration in addition to the residents of the community, especially for the school building attached to the project. Finally this allows an architectural object of intellectual development and sustentation for all habitants of the place.
La presente investigación constituye a la arquitectura como uno de los pilares fundamentales entre la relación de la cultura y la naturaleza, donde la arquitectura se crea a partir de lo universal, como imitación y explotación de los elementos naturales existentes. Es indudable que la arquitectura crea lugares de refugio y de integración donde las personas pueden desarrollar diferentes actividades que permiten potenciar su intelecto y su identidad cultural. El Centro Cultural Comunitario “La Playita” responde a estas actividades a desarrollarse mediante una arquitectura que mantenga la condición actual del entorno natural y asuma la condición de integración mediante la continuidad del paisaje, el desarrollo y la potencialidad de las cualidades patrimoniales de la comunidad de Camuendo. El proyecto propone múltiples espacios de integración cultural y educativa como complemento para los habitantes de la comunidad; en especial para el establecimiento escolar adjunta al proyecto; convirtiéndose así en un objeto arquitectónico de desarrollo intelectual y de sustento para todos los habitantes del sector.

Publication Year
2014
Language
esp
Topic
Centros Culturales
Arquitectura
Diseño y Construcción
Otavalo (Ecuador)
BELLAS ARTES
ARQUITECTURA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2809
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/