Estudio de caso dual : la aplicación de la teoría de learning styles, como medio de obtener un aprendizaje significativo

 

Authors
Encalada Celi, Gabriela
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This dual case study tries to describe how effectively could be the Learning Styles Theory; understood as the way people learn not with different intelligence, but in different ways (Willis & Kindle, 1999, p.21). Inside this theory we can find three different categories “movers, lookers, listeners” (Bradway, 2004, p.6). This study will be done with eleven kids that present learning disabilities; and with ten kids that at this moment don’t present any learning problem. It will be a tool for parents, teachers, and students. This dual case study will be applied to 21 participants between 4 to 14 years. It will be done based on observations to the participants in their learning environments, and also in the applications of the quick checks proposed by Doctor Lauren Bradway (2004).
estilos de aprendizaje; forma en la que las personas son talentosas para aprender de distinta forma pero con un mismo rango de inteligencia (Willis & Kindle, 1999, p.21; traducido por la autora). Dentro de esta teoría se encuentran tres categorías “movers, lookers, listeners” (Bradway, 2004, p.6). El estudio será realizado con once niños que presentan fragilidades o problemas de aprendizaje; así como también con diez niños que no presentan hasta el momento fragilidades ni problemas de aprendizaje. Será una herramienta para padres, profesores y alumnos. Se aplicará en 21 participantes entre los 4 y 14 años. Será realizado en base a observaciones a los participantes en sus lugares de aprendizaje; como también en la aplicación de los cuestionarios desarrollados por Lauren Bradway (2004).

Publication Year
2007
Language
esp
Topic
Aprendizaje - Metodología
EDUCACIÓN
TEORÍA Y PRACTICA DE LA EDUCACIÓN
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/257
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/