Investigación de mercado de equipos de rehabilitación utilizados en terapia física en el sector norte del distrito metropolitano de Quito

 

Authors
Endara Lofruscio, María Liliana
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The following market research is based on the use of the theory of the five forces of Michael Porter. This tool was used to inquire into the main participants in the physical therapy market in the Distrito Metropolitano de Quito. In the rivalry of competition it was easy to learn about seven companies. Among them it was revealed that companies with more market share. In the imports that were found through three years from 2012 to 2014. The two companies were Intermedica and Abamedyc with 38% and 21% respectively. On the strength of the threat of new entrants the analysis was based on the cost to have a complete line of physical therapy equipment. The range would vary between $ 9150.00 and $ 21990.00. In addition, another aspect to be taken into account is the regulations of imports in the Ecuadorian market. On the strength of the bargaining power of suppliers, the data that was revealed was about brands that have a presence in the market. It was found that Chattanooga has 48% of market share taking into account the imports investigated. At the same time, the customer's bargaining power interviews were conducted with certain physical therapists with the aim of rescuing all those needs that each center has. The most significant data were the following. Chattanooga brand is perceived as the best brand for physical therapy. Local representatives need to improve their after-sales service and technical support. Finally the force of substitutes was analyzed. After the study, it was understood that physical therapy equipment meet specific customer needs and that techniques are complementary: Some of these often use are manual techniques, occupational therapy, dry needling, and physiotherapy. The objective of using different therapies is to improve a patient’s problems efficiently.
La siguiente investigación de mercado, se basa en la utilización de la teoría de las cinco fuerzas de Michael Porter. Con el propósito de poder conocer los principales actores del mercado de equipos de terapia física en el Distrito Metropolitano de Quito. En la rivalidad de la competencia se pudo conocer sobre siete empresas. Entre ellas se reveló que las empresas con más participación de mercado, en el nivel de importaciones de los años 2012 al 2014 fueron dos, Intermedica y Abamedyc con 38% y 21% respectivamente. En la fuerza de la amenaza de nuevos competidores se encuentra el costo de poder tener una línea completa de equipos de terapia física que saldría entre $9,150.00 y $21,990.00. Además que se deben tomar en cuenta las regulaciones de las importaciones en el mercado ecuatoriano. En la fuerza del poder de negociación de los proveedores, se investigó las marcas que tienen presencia en el mercado y se obtuvo que Chattanooga tiene el 48% de la participación de mercado tomando en cuenta las importaciones analizadas. A la vez para conocer el poder de negociación del cliente se realizaron entrevistas a ciertos fisioterapeutas con el objetivo de rescatar todas esas necesidades que tiene cada centro. Los datos de mayor relevancia fueron que la marca Chattanooga es percibida como la mejor, los representantes locales necesitan mejorar en el servicio de post venta como el servicio técnico. Por último se analizó los productos sustitutos que después del estudio se entiende que los equipos de terapia física cumplen necesidades específicas para el cliente y que existen técnicas que son complementarias como las técnicas manuales, terapia ocupacional, punción seca, kinesioterapia que ayudan a una rehabilitación física holística.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Equipos de Cuidados de Salud
Investigación de Mercados
Terapia Física
Salud
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4065
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openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/