Campañas de comunicación globales para la empresa DHL Global Forwarding

 

Authors
Armas, Patricio Martín
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The following Degree Work aims to explain the concepts of communication as an area of study to apply in professional organizations and companies in society, based on several recognized and relevant authors on the subject, studied and applied throughout the profession Organizational Communication and Public Relations at Universidad San Francisco de Quito; by implementing Organizational Communication that determines the principal objective of a company in relation to what it represents in its environment and the perception that its environment has of it. This is known as Corporate Identity, Corporate Image and, at long term, Corporate Reputation. Finally, the following study explains the method to determine the actual situation of communication within a company, which is known as Internal Communication Audit leading to proposals for change by implementing communication campaigns for better development of the company. Later, start with the Global Communication, Commercial and Institutional which is directed to the company`s environment and the importance of maintaining a long-term relationship with its stakeholders. On this occasion, the communication audit method will be developed in the company DHL Global Forwarding in Ecuador.
El siguiente Trabajo de Titulación pretende explicar los conceptos de la Comunicación como un área de estudio profesional para aplicarla a las organizaciones y empresas en la sociedad, basado en varios autores reconocidos y relevantes en el tema, estudiados a lo largo de la carrera de Comunicación Organizacional y Relaciones Públicas en la Universidad San Francisco de Quito; mediante la implementación de la Comunicación Organizacional que determina la función de una empresa con relación a lo que ésta representa en el entorno y la percepción que el entorno tiene sobre esta. A esto se lo conoce como Identidad Corporativa, Imagen Empresarial y a largo plazo Reputación Empresarial. Por último, el siguiente estudio explica el método para conocer el estado de la comunicación dentro de una empresa a lo que conocemos como Auditoría de Comunicación Interna que conlleva a propuestas de cambios y campañas comunicacionales para un mejor desarrollo de la empresa como tal; y dar paso a la Comunicación Global: Comercial e Institucional que va dirigida al entorno donde se desarrolla la empresa y la importancia de mantener una relación a largo plazo con los stakeholders de la misma. En esta ocasión, el método Auditoría de Comunicación será desarrollado en la empresa DHL Global Forwarding

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Comunicación Organizacional
Planificación Empresarial
Campañas de Comunicación Globales
Empresas Privadas
CIENCIAS SOCIALES
COMERCIO
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4042
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/