Análisis del grado de aplicación de RSE en William Shakespeare School

 

Authors
Miranda Albuja, Andrea Stefania
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The ongoing managing and processes held by William Shakespeare School had been evaluated with the objective to determine if this institution reaches all the standards needed to be considered a sociably responsible organization. Many companies, from different business areas, claim to be sociably responsible in order to promote this feature as part of their marketing strategies to get more costumers. In this regard, these organizations take advantage of this situation to promote themselves in a positive way within the markets where they develop their businesses, making of the corporate social responsibility a practice that instead of being a plus for the companies and the society, becomes a scenario which shows a dreamlike reality inside these organizations. This incorrect practice performed by many national and international companies was the main motivation for this work of research. William Shakespeare School promotes a culture of continuous improvement and administers a clear corporate social responsibility policy, both which have been evaluated in order to determine if we are before an institution which is sociably responsible in each of the areas of action of CSR as well as with its stakeholders. This evaluation was administered to the school’s human resource in order to tell which is the perception the employees have about the policy and practices issued by the organization, as well as to determine if the certificate provided by WORLD COB – World Confederation of Businesses (Houston, Texas) to William Shakespeare School is coherent with the reality inside the School.
La gestión y los procesos que se llevan a cabo en la Institución Educativa Bilingüe William Shakespeare School, han sido evaluados con la finalidad de determinar si la institución cumple con los estándares requeridos para ser considerada una organización socialmente responsable. Varias empresas, en distintas líneas de negocio, se consideran socialmente responsables y buscan promover esta característica dentro de sus estrategias de marketing, para captar mayor cantidad de clientes. En este sentido, estas organizaciones toman ventaja de la situación para promoverse en el mercado en el que se desarrollan, convirtiendo a la responsabilidad social corporativa en una práctica que en lugar de contribuir a un desarrollo positivo dentro de la empresa y la sociedad, se vuelve un escenario en el cual se muestra un entorno de las compañías que no es real. Esta práctica incorrecta por parte de varias organizaciones, tanto a nivel nacional como internacional, fue la motivación principal para realizar este trabajo de investigación. William Shakespeare School promueve una cultura de mejora continua y maneja una clara política de responsabilidad social empresarial, las cuales han sido evaluadas para determinar si efectivamente estamos ante una institución que es socialmente responsable en cada uno de los campos de acción que corresponden a la responsabilidad social corporativa, así como ante sus stakeholders. La evaluación fue aplicada al personal que colabora en la institución con la finalidad de conocer cuál es la percepción que este grupo humano tiene respecto a la política y prácticas de responsabilidad social empresarial promulgadas por la organización, para así verificar si el certificado otorgado por WORLD COB – World Confederation of Businesses (Houston, Texas) a William Shakespeare School es coherente con la realidad que se vive dentro del Colegio.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Responsabilidad Social de las Empresas
Escuelas
Evaluación
CIENCIAS SOCIALES
ECONOMÍA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4861
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/