Plan de comunicación: Auditoría y Campañas Interna y Externa para el Colegio Johannes Kepler.

 

Authors
Ruiz Salvador, Cinthya Paola
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The objective of the present work is to determine the theoretical foundations on all concepts of the communication. Corporate identity, brand and reputation will be established, which are intangible assets that provide organizational communication an add value. In addition, the DirCom concept will be analyzed, which raises the concept of global communication and identify their roles in the area of communication in an organization. Internal communication will be presented, and how a communication audit will be conducted to determine communication problems in order to plan and organize four campaigns to the public and five to the outside public of a company
En el presente trabajo se busca determinar los fundamentos teóricos sobre todos los conceptos referentes a la comunicación, se establecerá la identidad corporativa, la marca y la reputación los cuales son activos intangibles que proporcionaran a la comunicación organizacional un valor agregado. Además se conocerá como el DirCom plantea el concepto de comunicación global y se determinaran sus funciones en el área de comunicación de una organización. Se tratará la comunicación interna y el cómo realizar una auditoría de comunicación para determinar problemas comunicacionales con el objetivo de planificar y organizar cuatro campañas hacia el público interno y cinco campañas hacia el público externo de una empresa.

Publication Year
2013
Language
esp
Topic
Relaciones públicas
Diseño Comunicacional
Comunicación
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2428
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/