Plan de Negocios para el Conjunto Residencial "Angel"

 

Authors
Sánchez Ruiz, Flavio Rodrigo
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The construction sector is considered the revitalizing engine of the economy, since it links the industrial and commercial branches, offering approximately 250 thousands direct employment sources. GRUPO BALUARTE has decided to work on Angela’s residential project because all the technical, architectural and environmental conditions guarantee the success of this project, also, the marketing studies justified it. “Ángela” is a Residential Project located in Conocoto, between Juan Montalvo and Leonidas Plaza Street. It is conformed by 26 residential units, distributed in three construction stages and seven types of houses; each one of them with a different surface, the saleable area is 2957,41m2 and 1171,92m2 communal area. The market study and financial analysis for “Angela” residential project will allow to GRUPO BALUARTE to count on real information of the cost of each house and the possibility of entering to compete with a new product in a more demanding market as it is the present one. Furthermore, is necessary to have a clear idea about project management, as it will let us take the most suitable decisions in order to obtain a correct provision of resources.
El sector de la construcción es considerado motor dinamizador de la economía, puesto que genera encadenamientos con gran parte de las ramas industriales y comerciales; ofreciendo las mayores fuentes de empleo, alrededor de 250 mil entre directos e indirectos. El Grupo Baluarte decidió llevar a cavo el proyecto habitacional Ángela en el lugar descrito debido al las factibilidades favorables que el sector presenta pues los análisis técnicos del lugar y estudios de mercado efectuados así lo justifican. El Conjunto Residencial “Ángela” ubicado en el sector de Conocoto, entre la calle Juan Montalvo, se encuentra conformado por 26 unidades habitacionales, cada una de ellas con diferente superficie constituyendo un total de 2957,41m2 de área vendible y 1171,92de área comunal. El estudio de mercado, y análisis financiero para el conjunto habitacional “Ángela” permitirá a Grupo Baluarte contar con información real del costo de cada unidad de vivienda y las posibilidades de ingresar con el producto a un mercado cada vez más competitivo como es el actual. Paralelamente es necesario tener una idea clara de la administración de proyectos para la toma adecuada de decisiones encaminadas a lograr una correcta asignación de los recursos.

Publication Year
2009
Language
esp
Topic
Comercio Inmobiliario
Edificios - Construcción - Ecuador
Industria de la Construcción
CIENCIAS SOCIALES
HISTORIA ECONÓMICA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/182
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/