Pruebas de progreso en escuelas de medicina. La experiencia de siete años en la Universidad San Francisco de Quito con el Quarterly Profile Examination

 

Authors
Dobronski Jácome, Leopoldo Alberto
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Measuring the gain of knowledge during the years of Medical School is a real challenge. Progress tests assess the learning that is considered pertinent for undergraduate medical education. This study attempts to describe the execution of one of them, the Quarterly Profile Examination, in our School, and analyze the results obtained. The information of 7 years of progress tests in San Francisco de Quito University is gathered. Independent variables are represented by the date of each examination and the year in which the student was at that point. As dependent variables there are each one of the 26 categories in which the reports are given, between them is included the general average.
El cuantificar la ganancia de conocimientos a lo largo de la carrera de Medicina es un verdadero reto. Las pruebas de progreso evalúan el conocimiento que se considera pertinente para la educación médica de pregrado. El estudio presente pretende describir la implementación uno de ellos, el Quarterly Profile Examination, en nuestra escuela y analizar los resultados obtenidos Se tiene la información de 7 años de pruebas de progreso en la Universidad San Francisco de Quito. Las variables independientes representan la fecha de cada examen y el año que el estudiante cursa en esa fecha. Como variables dependientes se tiene a cada una de las 26 categorías en las que se reporta el QPE, entre las que se incluye el puntaje general.

Publication Year
2007
Language
esp
Topic
Escuela de Medicina - Evaluación
Medicina
Facultad de Medicina - Evaluación
MEDICINA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/487
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/