Plan de Negocios: Compañía de Responsabilidad Limitada .EC.

 

Authors
Salgado Cordovez, Roberto José
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The following work was done by a group of students from the College of Administration in which I contributed with the Summary, the Abstract, the analysis of the Threats and Opportunities, the Organizational Chart, the Human Resource policies, the costs of incorporation of the company and the conclusions. This business plan details the requirements for the creation of the limited liability company “.EC”, which will be located, at the beginning, in Quito, in the area of the Mariscal (Plaza Foch), place where the most of the young tourist attractions are located. Our plan is to expand our presence to Galapagos, Baños, Montañita and the airports of Guayaquil and Quito. This business consists on the sale of the best quality t-shirts with 100% organic cotton, to support the preservation of the environment, stamped with original and artistic designs always maintaining a youthful and modern look. Our competitive advantage will be our artistic designs. This came from the success factors investigation. This project started from the idea of satisfying an important part of the market, which currently does not have a representative brand of our country with designs that represent it. Our principal goal is to create value among our customers. We want also to increase our sales every year by 5% and in 10 years to capture 40% of our target market. The initial investment for the project will be $15000 dollars that will be contributed by the members of this project into equal parts. Finally this plan details the objectives, strategies, the marketing mix, the opportunities and threats analysis and the financial analysis to determine the viability of the project.
El siguiente trabajo fue realizado por un grupo de estudiantes del Colegio de Administración en el que contribuí con el Resumen, el Abstract, el análisis de las Oportunidades y Amenazas, el Organigrama, las Políticas de Recursos Humanos, los costos de constitución de la empresa y las Conclusiones. Este plan de negocios detalla los requerimientos necesarios para la creación de la Compañía limitada “.EC”, que se ubicará, inicialmente en Quito, en la zona de la Mariscal (Plaza Foch) lugar donde se encuentra una buena parte de las atracciones turísticas de la ciudad. Nuestros planes incluyen la ampliación eventual hacia Galápagos, Baños, Montañita, y los aeropuertos de Guayaquil y Quito. El negocio consiste de la venta de camisetas de la mejor calidad, 100% algodón orgánico, con el fin de apoyar a la preservación del medio ambiente, estampadas con diseños originales sobre temas autóctonos manteniendo siempre un diseño moderno y juvenil. Nuestro factor clave para el éxito será el diseño artístico. Esto surgió de nuestra investigación sobre factores claves para el éxito. Este proyecto nace de la idea de satisfacer una parte importante del mercado, que no encuentra en la actualidad una marca representativa de nuestro país con diseños que lo representen. Además nuestras proyecciones son aumentar nuestras ventas año a año en un 5% y en el lapso de 10 años captar el 40% de nuestro mercado objetivo. La inversión inicial del Proyecto será de $15000 dólares los cuales serán aportados por los miembros creadores de este proyecto en partes iguales. Por ultimo este plan detalla los objetivos, las estrategias, el marketing mix, el análisis de oportunidades y amenazas y un análisis financiero para determinar la viabilidad del proyecto.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Administración de empresas
Comercio
CIENCIAS SOCIALES
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/1779
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/