British Broadcasting Corporation audio materials in listening comprehension development with 2nd BGU graders at Julio Tobar Donoso High School

 

Authors
Torres Andrango, Sylvia Jeanneth
Format
MasterThesis
Status
publishedVersion
Description

de audio de la British Broadcasting Corporation en el desarrollo de la comprensión auditiva de los estudiantes de segundo año de Bachillerato General Unificado de la escuela Julio Tobar Donoso. El estudio se realizó durante el año escolar 2018-2019. La población estuvo compuesta por 62 estudiantes. Esta se dividió en dos grupos: 32 estudiantes se denominaron grupo experimental y los otros 32 estudiantes se denominaron grupo de control. Este estudio se basó en un enfoque mixto que involucra métodos cuantitativos y cualitativos. La propuesta se aplicó en seis semanas, desde el 6 de enero hasta el 15 de febrero de 2019. Solo el grupo experimental recibió el tratamiento mientras que el grupo de control recibió clases tradicionales. La propuesta consistió en la creación de un cuadernillo el cual contiene seis actividades de audio basadas en archivos de audio auténticos de la BBC. Estas actividades se aplicaron con el propósito de mejorar la comprensión auditiva de los estudiantes y sus habilidades para recordar, evaluar y responder durante el proceso de escucha. De acuerdo con los resultados evidenciados en el pretest y el posttest de ambos grupos, el grupo experimental mostró una mejora en su habilidad para escuchar. Por lo tanto, se concluyó que el uso de archivos de audio de la BBC tiene un efecto positivo en el desarrollo de la comprensión auditiva.
This research was intended to analyzing the influence of British Broadcasting Corporation audio material on the development of listening comprehension of 2nd year BGU students at Julio Tobar Donoso high school. The study was conducted during the school year 2018-2019. A group of 62 students formed the population. The population was divided in two groups 32 students were called the experimental group and the other 32 students were called the control group. This study was based on a mixed approach that involves both quantitative and qualitative methods. The proposal took place in six weeks, from January 6th until February 15th 2019.Just the experimental group received the treatment and the control group was taught with traditional lessons. The proposal consisted on the creation of a booklet containing of six audio activities based on BBC authentic auditory material. These activities were applied with the purpose of enhance the students’ listening comprehension and their abilities to remember, evaluate and respond during the listening process. According to the results evidenced in the pretest and posttest of both groups the control and the experimental group, the last one showed an improvement in their listening skill. Therefore, it was concluded that the use on BBC audio materials has a positive effect on the development of the listening skill.

Publication Year
2019
Language
eng
Topic
ENSEÑANZA DEL IDIOMA INGLÉS
MATERIALES AUTÉNTICOS
ACTIVIDADES / BBC
CUADERNILLO
Repository
Repositorio Universidad Técnica de Ambato
Get full text
http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/29594
Rights
openAccess
License