“Consciencia” lingüística y desarrollo cognitivo en la formación universitaria

 

Authors
Ardila J., Clemencia; López F., Sonia
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

In this paper the theoretical, pedagogical and didactic model, that currently covers the courses of communicative skills at Universidad Eafit, is presented. This model holds a communicative and interdisciplinary character, which center is constituted by the student and his linguistic universe. This is a sociocultural model, which opens towards the language and its social, pragmatic and communicative function, whose guideline is to develop communication skills (reading, writing, listening and speaking).
En este trabajo se presenta el modelo teórico, pedagógico y didáctico que rige en la actualidad los cursos de habilidades comunicativas en la Universidad Eafit. Este modelo detenta un carácter comunicativo e interdisciplinar cuyo centro lo constituye el estudiante y su universo lingüístico. Es un modelo sociocultural, de apertura hacia el lenguaje y su función social, pragmática y comunicativa, cuya directriz es el desarrollo de competencias comunicativas (lectura, escritura, escucha y habla).

Publication Year
2019
Language
spa
Topic
Repository
Revista Universidad de Cuenca
Get full text
https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/pucara/article/view/2621
Rights
openAccess
License