Publicidad emocional proceso y componentes

 

Authors
Ochoa Olmedo, Michelle Alejandra
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Advertising comunicates, persuades and sells a specefic product or service to a person. As it can be seen, Advertising was created to communicate, therefore it means that the consumer is extremely esencial. Withouth the consumer, the message will remain lost. The consumer is, was and will be always the main element, that´s why the target has to be investigated, understood and analized so advertising can create a great, efficient, useful, direct and creative campaign. To understand better the consumer, it is important to start with a well done market research; this point is essential, because here is where the information is extracted and analized. This information help us to recognize the advantages and problems of the brand. Furthermore, this information helps the investigator to recognize the insights, wich are the respective and representative ideas and beliefs of the target. These insights are extremely emocional, whence the utilization of these in advertising converts advertinsing into emocional publicity. Emocional publicity is one of the most important types of publicity around the world. Due to its ability of conection with the consumer, this type of publicity is capable of creating excellent results both economically and marketing position and top of mind. Emocional advertising doubtlessly conects the consumer and the Brand in a very unique way, hence this paper will talk about the process and the components required to create an efficient and unique emociona publicity.
La publicidad es comunicar, persuadir y vender a una persona un producto o servicio. Como se puede observar, la publicidad es una herramienta comunicativa, por lo que el consumidor es sumamente esencial, ya que sin éste no habría destinatario y el mensaje quedaría en la intemperie. El consumidor es el corazón y fin para la publicidad; sin el consumidor la publicidad simplemente no existiría. El consumidor fue, es y será siempre el principal objetivo, por lo que éste debe ser investigado, entendido y analizado para poder llegar a crear publicidad eficiente, útil, directa y llamativa. Para poder entender al consumidor, se debe empezar con una buena investigación de mercado, ya que es en este punto en donde se extrae toda la información necesaria para analizar y poder reconocer las oportunidades o problemas de la marca. Al tener esta información, aparecen los insights que son las verdades no dichas representativas y propias del consumidor. Estos insights son extremadamente emocionales, por lo que esto conllevaría a la creación de una excelente publicidad emocional. La publicidad emocional es una de los tipos de publicidad más utilizados a nivel mundial. Debido a su gran capacidad de conexión con el target, este tipo de publicidad es capaz de crear resultados excelentes tanto a nivel económico como de marca y posicionamiento. La publicidad emocional, sin duda, conecta de manera única al consumidor con la marca y es por esta razón, que esta monografía tratará sobre el proceso y componentes para llegar a crear una eficiente y única publicidad emocional.

Publication Year
2013
Language
esp
Topic
Comunicación
Publicidad emocional
Comunicación
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2312
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/