Impacto de las redes sociales en el periodismo

 

Authors
Campos Freire, Francisco Manuel; R?as Ara?jo, Jos?; Mart?nez Fern?ndez, Valent?n Alejandro
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

Metamedia and value networks are two emerging concepts in the communication area. The first one refers to the computing transformation of media processes and contexts, both in production and use of the media; the second one relates to the system encouraging information flows, knowledge, and communication social relationships. The revolution of metamedia and digital networks is to be seen in the way people use and consume information, as well as organizations and traditional media outlets. They understand the networks ?mainly Twitter, Facebook, and YouTube as the main value providers, as the present study concludes. This work offers the results of the Media management barometer, a survey undertaken at the end of 2015 and administered to 300 Spanish media companies to check their metamedia transformation and the use of digital social networks.
Metamedios y redes de valor son dos conceptos emergentes en el actual sistema de comunicaci?n. El primero se refiere a la transformaci?n inform?tica de los procesos y contextos medi?ticos, tanto de producci?n como de uso de los medios; y el segundo al sistema que valoriza los flujos de informaci?n, conocimiento y relaciones sociales de la comunicaci?n. La revoluci?n de los metamedios y las redes digitales es bien patente en los nuevos usos de las personas, las organizaciones y las estructuras de los medios tradicionales de comunicaci?n. Y ?stos ponen las redes ? Twitter, Facebook y YouTube principalmente en el objetivo de la aportaci?n de valor, como se ve en los datos y an?lisis que se presentan en este art?culo. Se ofrecen los resultados del Bar?metro de gesti?n de medios, una encuesta realizada a finales de 2015 a 300 empresas de comunicaci?n de Espa?a sobre su transformaci?n metamedia y el uso de las redes sociales digitales.
https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5544837

Publication Year
2016
Language
spa
Topic
METACOMUNICACI?N
METAMEDIOS
MEDIOS TRADICIONALES
REDES SOCIALES DIGITALES
REDES DE VALOR
BAR?METRO DE GESTI?N DE LOS MEDIOS DE COMUNICACI?N
Repository
Repositorio SENESCYT
Get full text
http://repositorio.educacionsuperior.gob.ec/handle/28000/4030
Rights
openAccess
License
openAccess